کد خبر : 143169
تاریخ انتشار : شنبه 6 ژانویه 2018 - 19:12
-

موادغذایی‌ که زمان امتحانات به کمکتان می‌آیند

موادغذایی‌ که زمان امتحانات به کمکتان می‌آیند

به گزارش گلوگاه ما ، [ad_1] موادغذایی‌ که زمان امتحانات به کمکتان می‌آیند متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات باید از گروه‌های غذایی به صورت متعادل استفاده کنند. پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره نکات تغذیه‌ای دانش‌آموزان و

به گزارش گلوگاه ما ،

[ad_1]

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات باید از گروه‌های غذایی به صورت متعادل استفاده کنند.

خبرنگار: آقاییموادغذایی‌ای که در زمان امتحانات به کمکتان می‌آیندپیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره نکات تغذیه‌ای دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات اظهار کرد:‌ افراد در این زمان باید از همه گروه‌های غذایی به صورت متعادل استفاده کنند.

 وی بیان کرد: برخی از افراد تصور می‌کنند که هنگام مطالعه باید مواد غذایی شیرین را بیشتر مصرف کنند در حالی‌که این باوری اشتباه است، زیرا مطالعه کردن و درس خواندن عاملی برای سوزاندن کالری بیشتر نیست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: دانش آموزان و دانشجویان برای اینکه در زمان امتحانات با افت قند خون مواجه نشوند باید وعده‌های غذایی اصلی و میان وعده‌ها را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

 فرحبخش تاکید کرد: قندهای ساده مانند قند، شکر، آبنبات، شیرینی و شکلات، خرما و آبمیوه به سرعت قند خون را افزایش می‌دهند و سپس افراد با افت قند خون مواجه می‌شوند؛ اشخاص پس از مصرف قند‌های ساده برای مدت کوتاهی احساس شادابی و نشاط دارند اما پس از آن دچار رخوت و سستی می‌شوند، بنابراین دوباره به مصرف قندهای ساده روی می‌آورند و در طولانی مدت دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند.

 وی تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات باید قندهای کمپلکس (پیچیده) مانند نان، برنج، ماکارونی و سیب‌زمینی را بیشتر استفاده کنند. نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه اثر ۲ گانه‌ای دارند به این صورت که برخی از افراد با مصرف این ترکیبات هوشیار و برخی از آنها خواب‌آلود می‌شوند. بنابراین در صورتی‌که نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه به هوشیاری ما کمک کنند، می‌توانیم از این نوشیدنی‌ها در زمان امتحانات در حد متعادل استفاده کنیم.

 متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:‌ مصرف فیبر نیز موجب می‌شود که دچار افت قند خون نشویم بنابراین دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات باید از میوه‌ها و سبزیجات، نان و بیسکویت‌های سبوس‌دار به مقدار کافی استفاده کنند، فیبر از نوسانات شدید قند خون جلوگیری می‌کند و قند خون را در یک سطح ثابت نگه‌ می‌دارد.

انتهای پیام/

نکات کاربردی  تغذیه‌ای در زمان امتحانات

[ad_2]

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک منبع



گلوگاه ما: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.