لزوم رسیدگی به زیرساخت‌ها برای افزایش اقامت مسافران در مازندران
ارتباط با ما دربارۀ ما پیوندها نسخه موبايل RSS آرشيو \
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
کد خبر: 146960 تاریخ انتشار:۱۴ فروردین ۱۳۹۷؛ ساعت ۱۰:۴۷ تعداد بازدید:1 بازدید

لزوم رسیدگی به زیرساخت‌ها برای افزایش اقامت مسافران در مازندران

بلاغ مازندران - لزوم رسیدگی به زیرساخت‌ها برای افزایش اقامت مسافران در مازندران

به گزارش گلوگاه ما به نقل از بلاغ مازندران؛

[ad_1]

لزوم رسیدگی به زیرساخت‌ها برای افزایش اقامت مسافران در مازندران

به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز، طبق آخرین آمار شمار مسافران مقیم در مازندران از مرز ۱۰ میلیون نفر شب عبور کرد و افزایش قابل ملاحظه ورود مسافر در دور دوم سفرهای نوروزی به مازندران نشان‌دهنده ظرفیت بالای این استان در جذب مسافر است.

برگزاری کنسرت‌های متعدد خوانندگان مطرح کشور در بیشتر شهرهای استان و جشنواره‌های مختلف صنایع دستی و وجود مجتمع‌های تجاری تفریحی که اجناس خارجی رنگ‌و وارنگ پشت ویترین را به نگاه گردشگران غالب می‌کنند شاید توانسته باشد عدم وجود برخی زیرساخت‌های لازم را در جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر استان مازندران از سیل عظیم مسافران را پوشش دهد.

نبود زیرساخت‌های تفریحی مناسب در حومه دریای مازندران که از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود نقدی است که سالیان سال در این خصوص وارد است، اینکه نهایت استفاده شهرهای مجاور دریا به قلیان دادن و اسب سواری‌های ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ای بسنده می‌شود و این در صورتی است که استان‌های همجوار همانند گیلان و شهر رشت نهایت استفاده را از حداقل ظرفیت‌های موجود خود می‌برند و همانند مازندران اندر خم برخی اتفاقات دافعه گردشگری همانند خشکسالی باتلاق‌هایی همانند میانکاله و عباس‌آباد بهشهر و گل آلود شدن رودخانه هراز بواسطه فعالیت معادن محور هراز نیستند.

وجود مکان مناسب برای اقامت شب مسافر می‌تواند کمک حال هرچه بیشتر  این صنعت در مازندران باشد. فعالیت بیش از ۳۰ هتل، ۱۰۰ هزار خانه مسافر، ۱۵۰ مرکز فعال رزرواسیون و در نهایت ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار نفر شب اقامت در مازندران نشان‌دهنده قدم‌های مثبت در جهت بهره بردن هرچه بیشتر از ظرفیت‌هایی بالقوه‌ی مازندران است که باید بالفعل شود.

شهرستان آمل و محور هراز به عنوان یکی از مهم‌ترین محور‌های ترانزیتی توریستی ایران بواسطه دارا بودن جاذبه‌های گردشگری از قله دماوند تا آب گرم، روستاهای ییلاقی و وجود ۱۵۰ واحد پذیرایی اولویت نخست مسافران برای ورود به مازندران و استان‌های مجاور است.

فعالیت سه هتل و بیش از ۱۵۰ خانه مسافر رسمی‌و غیر رسمی‌از امکانات آمل برای استقبال از مسافرین است.

یکی از مسافران که در هتل شهر آمل به مدت ۴ روز اقامت داشت به خبرنگار سفیر هراز گفت: موقعیت خوب مکانی هتل شهر دلیل انتخاب این مکان برای اقامت بود که به همین دلیل توانستیم آمل را خوب بگردیم.

وی ادامه داد: مکان‌های قدیمی‌ شهر آمل، موزه و بازار و پارک دهکده طلایی را گشتیم و از بودن در آمل لذت بردیم.

این مسافر نوروزی با ابراز رضایت از وضعیت هتل شهر و امکانات شهری که برای مسافران در نظر گرفته شده، افزود: فکر نمی‌کردیم که در استان مازندران شهری به این تمیزی پیدا کنیم و ذهنیت ما از شمال آشغال‌های بسیار در اطراف جاده و خیابان بود اما از بودن در آمل لذت بردیم و پسندیدیم.

وی با بیان اینکه قبلا به آمل آمده بودیم تصریح کرد: به دلیل رضایت از امکانات دوباره امسال هم به این شهر بازگشتیم که بسیار هم از این تصمیم خوشحالیم.

این مسافر با بیان اینکه پارک میرزا کوچک خان و هزار پل را هم رفتیم، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق زباله‌ها انباشته شده بود و کاش شما قدر این بهشت را بدانید و حیف است که در آمل زیبا زباله دیده شود.

دیگر مسافر نوروزی در این خصوص گفت: گاهی می‌دیدم که شخصی یا ماشینی زباله می‌انداخت که نزدش می‌رفتم و بعد از تبریک عید پلاستیک زباله‌ای می‌دادم و از اهمیت نظافت و تمیزی در محیط زیست برایش می‌گفتم.

این مسافر که در هتل المپیک اقامت داشت، افزود: اطراف هتل المپیک جنگل است که موجب می‌شود بیشتر اقامت داشته باشیم تا از جاذبه‌های گردشگری آمل دیدن کنیم و مطمن هستیم که از دیدن آمل پشیمان نخواهیم شد.

محمدرضا شیدفر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل در گفت‌وگویی با بیان اینکه شهرستان آمل دارای ۱۴ هزار و ۱۲ نفر ظرفیت اقامت شبانه روزی است، گفت: بیشترین میزان اقامت یک شب در آمل در ایام عید ۲۳ هزار و ۷۰ نفر بود که مربوط به دوم فروردین ۹۷ است.

وی درباره دیگر آمار حضور مسافران اظهار کرد: ۲۷ اسفند ۱۳ هزار و ۳۷۹ نفر، ۲۸ اسفند ۱۴ هزار و ۷۱ نفر، ۲۹ اسفند ۱۶ هزار و ۴۶۸ نفر، ۱ فروردین ۹۷ ۲۰ هزار و ۵۸۰ نفر، ۲ فروردین ۲۳ هزار و ۷۰ نفر، ۳ فروردین ۱۹ هزار و ۹۲۱ نفر، ۴ فروردین ۲۰هزار و ۴۹۶ نفر، ۵ فروردین ۲۰هزار و ۱۸۸ نفر، ۶ فروردین ۲۲هزار و ۳۳۶ نفر، ۷ فروردین ۱۸هزار و ۶۵۶ نفر و ۸فروردین ۱۹ هزار و ۲۱۰ نفر در آمل اقامت داشتند که در مجموعه می‌توان گفت که ۲۰۸ هزار و ۳۷۵ نفر در اقامتگاه‌های رسمی‌ و غیر رسمی‌ آمل تا هشت فروردین اقامت داشتند.

این مسئول با بیان اینکه هتل اکسین در حال تجهیز شدن است، ادامه داد: بیشتر هتل‌های آمل در ایام نوروز پر بود و تا هشت فروردین ۱۹۹۱ نفر در هتل‌های شهر اقامت داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اشاره به اینکه میزان اقامت در خانه مسافر و خانه‌های استیجاری در آمل رو به افزایش است، اظهار کرد: ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر در خانه مسافرهای آمل و خانه‌های استیجاری اقامت داشتند.

وی افزود: در زائرسراهای آمل روزانه ۱هزار تا ۲ هزار نفر اقامت دارند.

شیدفر با اشاره به اینکه دو مجوز بوم‌گردی در آمل صادر شده، ادامه داد: این ۲ مجتمع بوم‌گردی در ناندل و بلیران هستند که به تعداد ۶۰ نفر ظرفیت دارند که از عید تا به حال پر هستند.

این مسئول گفت: ۴ هزار و ۷۴۵ نفر در هتل اپارتمان‌ها و مهمان پذیری‌ها اقامت داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد مسافرینی که یک شب اقامت در لاریجان داشتند از آبشارها و مناطق دیدنی بازدید کردند، افزود: بیشترین تفرجگاه و حضور مسافرین در امامزاده عبدالله و پارک میرزاکوچک خان جنگلی بود.

وی در پایان با بیان اینکه در سال ۹۱ آمل هیچ هتلی نداشت اما در حال حاضر ۳ هتل دارد، تصریح کرد: میزان اشغال هتل‌ها در آمل نشان می‌دهد که هتل داری در آمل موفق است و ظرفیت برای ساخت هتل‌های دیگر در آمل وجود دارد.

[ad_2]

منبع خبر: بلاغ مازندران

لینک منبع



گلوگاه ما: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



به اشتراک بگذارید :

تگ های مطلب :

نظرتان را بنویسید