شاخصه مدیریت جهادی افزایش تحمل و پایداری است
ارتباط با ما دربارۀ ما پیوندها نسخه موبايل RSS آرشيو \
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
کد خبر: 147751 تاریخ انتشار:۲۵ دی ۱۳۹۷؛ ساعت ۲:۳۴ تعداد بازدید:3 بازدید

شاخصه مدیریت جهادی افزایش تحمل و پایداری است

به گزارش گلوگاه ما ،


به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه ٢۴ دی‌ماه در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم.

وی طی سخنانی با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های کار جهادی انجام امور با نیت الهی است، گفت: بالا رفتن تحمل و پایداری برای رسیدن به اهداف، مهمترین مولفه مدیریت جهادی است.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با توجه به مدیریت جهادی، تصریح کرد: در مسیر اقدام مدیریت جهادی، نیت الهی مهمترین وجه افتراق میان این شیوه مدیریت با سایر موارد مدیریت است.

وی با اشاره به اجرای مدیریت جهادی در نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: افتخار من است که از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت هستم؛ جهادگران واقعی معلمان هستند که همچنان با اخلاق حرفه ای، کار خود را انجام می‌دهند.

بطحایی اذعان کرد: مدیران سخت کوش ما در مدارس علی رغم کمبود امکانات نگاهشان به سمت کیفیت تعلیم و تربیت مطابق سند تحول است.

وی ادامه داد: به دور از تعاریف آکادمیک مدیریت جهادی، همکاران من به صورت عملی کار جهادی انجام می‌دهند.

بطحایی وزارت آموزش و پرورش را تداعی کننده و عجین با کمبود‌ها در اذهان خواند و گفت: شاید یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی کار با وجود کاستی هاست و کار در آموزش و پرورش یکی از جهادی‌ترین کار‌ها در بین دستگاه‌های کشور است.

بطحایی گفت: پس از ۳ یا ۴ روز از زلزله کرمانشاه، مدارس راه افتاد و شاید یکی از مهمترین جنبه‌های این اقدام این بود که روشن شدن چراغ مدرسه، روشن شدن چراغ امید در آن ۶ شهرستان زلزله زده بود.

وی افزود: کار همکاران من صرفاً آموزش علم و دانش نیست و همه می‌دانیم با شروع سال تحصیلی امید در جامعه شکل می‌گیرد و با تردد دانش آموزان این اتفاق می‌افتد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه محلی است برای تمرین زندگی و لازم است کار جهادی را به دانش آموزان در مدرسه آموخت.

بطحایی اذعان کرد: در کمتر از یکسال با همت خیرین مدرسه ساز ۸۰ مدرسه را در مناطق زلزله زده که آسیب جدی دیده بود بازسازی کرده و در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش این را برای خود وظیفه و رسالت می‌دانیم تا روحیه مدیریت جهادی را در نسل کودک و نوجوان ایجاد کنیم و شجره‌ای که رهبری فرمودند: برای مدل مدیریتی کشور ما نیاز است با گنجاندن در برنامه‌های آموزشی در نسل کودک و نوجوان، محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۲۰۰ دانش آموز زلزله زده را به تهران فراخواندیم تا در رقابت دانشگاه از دیگر دانش آموزان عقب نمانند.

بطحایی گفت: امروز شاخص‌های توسعه کمی در نظام آموزش و پروش در سطح بین الملل قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: امروز باید با افتخار بگوییم که در دوره پیش دبستانی نرخ رشد ما از ۲۰ درصد به بیش از ۹۰ درصد رسیده و نرخ برابری دست یابی فرصت آموزشی بین دانش آموزان دختر و پسر ما تقریباً برابر شده است.

بطحایی افزود: امیدوارم سال به سال دستاورد‌های دستگاه‌های مختلف بیشتر شود و تجربیات آن‌ها در مدل‌های مدیریت جهادی به اشتراک گذاشته شود.

انتهای پیام/



منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک منبع



گلوگاه ما: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



به اشتراک بگذارید :

نظرتان را بنویسید