پول گرفتن برای مدیریت ترافیک یک اصل در تمام دنیا است
ارتباط با ما دربارۀ ما پیوندها نسخه موبايل RSS آرشيو \
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
کد خبر: 147489 تاریخ انتشار:۵ دی ۱۳۹۷؛ ساعت ۱۰:۱۵ تعداد بازدید:0 بازدید

پول گرفتن برای مدیریت ترافیک یک اصل در تمام دنیا است

به گزارش گلوگاه ما ،


علیخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر تهران گفت: یکی از اهرم‌های کنترل و مدیریت ترافیک در تمام دنیا، وضع عوارض است.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیشنهاد معاون حمل‌ و نقل ترافیک شهردار تهران مبنی‌ بر پولی‌سازی تردد در محدوده زوج و فرد از سال آینده و احتمال عدم تردد در این محدوده توسط اقشار کم درآمد گفت: این طرح به شکلی اجرا می‌شود که همه بتوانند استفاده کنند و نمی‌توان آن را به گونه‌ای اجرا کرد که تبعیض ایجاد کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: در هیچ‌جای دنیا اینطور نیست که بگویند Û²Û° هزار مجوز می‌دهیم و هرکس که زودتر مجوز بگیرد می‌تواند وارد محدوده شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های ترافیکی و وضع عوارض باید طوری باشد که همه بتوانند به طور برابر استفاده کنند و به اندازه استفاده‌شان هزینه بدهند، خاطرنشان کرد: گرفتن عوارض برای تردد در نقاطی از شهر هم‌اکنون در کشور‌هایی مانند ترکیه و امارات هم اجرا می‌شود.

علیخانی با تأکید بر اینکه یکی از اهرم‌های کنترل و مدیریت ترافیک، وضع عوارض است، اظهار کرد: این کار در تمام دنیا یک اصل است، چون افراد مقایسه می‌کنند که آوردن وسیله شخصی چه میزان هزینه دارد و وقتی ببینند که با وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده از خودروی شخصی برایشان مقرون به صرفه نیست، از استفاده بی‌رویه از خودروی شخصی خودداری می‌کنند و رفتار خود را طوری تنظیم می‌کنند که هزینه کمتری بدهند و یا در ساعات پیک ترافیک خارج نشوند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه در خیلی از کشور‌ها برای ورود به بزرگراه‌ها عوارض می‌گیرند، ادامه داد: ساعات پیک و غیرپیک عوارض متفاوت دارد و دوربین‌های سطح شهر، کیلومتر به کیلومتر به میزان استفاده افراد از بزرگراه‌ها از حسابشان پول کم می‌کنند که این کار در کشور ما رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد:، چون در حال حاضر تردد در بزرگراه‌ها و پارک در خیابان‌ها رایگان است، همه مردم خودروی شخصی خود را به سطح شهر می‌آورند؛ در صورتی که اگر هزینه داشته باشند این کار را نمی‌کنند.

علیخانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌ بر اینکه آیا با اجرای این طرح فقیر و غنی برای حضور در خیابان‌های دارای عوارض غربال می‌شوند، گفت: اینطور نیست و در این طرح هیچ جداسازی بین فقیر و غنی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/



منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک منبع



گلوگاه ما: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



به اشتراک بگذارید :

تگ های مطلب :

نظرتان را بنویسید